Änglatrumpeten

Änglatrumpeten

Det här är nog min absoluta favoritväxt tror jag! Den ståtliga Änglatrumpeten. Har bara haft en i år. Pappa har haft flera stycken under ett par år nu som han övervintrar och sen kommer de åter till våren. Tänkte att jag skulle ge mig på att övervintra den här på egen hand i år och se om den kan ta sig till våren igen. Den har dock inte varit så fin i år. Den har blommat mycket, men har varit väldigt gles och bladen har varit svagt gulfärgade. Kanske beror det på sommarens otroliga hetta.  Hoppas i allafall att den kan stå ett tag till. Är många nya trumpeter på den som inte slagit ut ännu.

Kommentarer
Postat av: Scottpotential

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback