Hemma hos Martina


Jag har tidigare läst boken Underbar och älskad av alla
av Martina Haag. Har aldrig intresserat mig för hennes
krönikor överhuvudtaget. Men på Bokmässan i år kunde
jag inte låta bli att köpa både Hemma hos Martina och
Martinakoden när hon stod och signerade i Piratförlagets monter.

Ägnade halva gårdagen och hela förmiddagen idag för att läsa
ut den här underbart underhållande boken. Tycker verkligen
att Martina har lyckats gestalta livet som trebarnsmor på ett
roligt sätt. Ja, för det är framför allt detta som krönikorna
i boken handlar om. Om livet som gravidi väntan på sitt tredje
barn och sedan familjelivet efter att tredje barnet kommit.
Den stundande 40-årsdagen (krisen) står också för dörren!


Som sagt, jag ångrar inte en enda sekund att jag gav den här samlingen krönikor en chans. Nu ska jag genast kasta mig över nästa bok, Martinakoden, för att se om den lever upp till förväntningarna. Dessutom vet jag att jag kommer få Martinas I en annan del av Bromma i julklapp. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0