Pojkår

Omslagsbild: ISBN 9789176089873, Pojkår : scener ur ett liv i provinsenNu kan jag stoltsera med att jag även klarat min egen läsutmaning för 2008.
Det var ju nämligen att läsa 5 st Nobelpristagare. Så igår, Nobeldagen till ära,  läste jag
ut J M Coetzees självbiografi Pojkår som alltså var det femte Nobelpristagaren jag läst
 i år.

I boken berättar Coetzee om sin uppväxt strax norr om Kapsatden på 40- och
 50-talet. Han bor med sin mor och far och med sin bror. Boken handlar mycket
 om förhållandet till hans föräldrar, om motstridiga känslor och
religionstillhörighet. I skolan är han en mycket begåvad elev men hemma
 är han en helt annan person.


Ja, boken lämnar ingen större eftertänksamhet efter sig. Ingen bok jag kommer läsa igen. Denna korta bok, nitton kapitel, lämnar mig ganska oberörd. Händer inte så mycket. Jag känner mig ändå ganska nöjd med att ha läst den, men är inte särskilt nyfiken på mer av Coetzee. Är det dumt att lämna resten av hans böcker olästa?

Kommentarer
Postat av: erika

Hej. Erika här. Tänkta bara säga att jag fick ditt paket igår. Har inte öppnat det än.. Men har svårt att hålla fingrarna därifrån.... = )

2008-12-13 @ 13:08:08
URL: http://www.metrobloggen.se/bravinster
Postat av: Therese

Hihi, ja jag kunde inte hålla fingrarna borta som synes nedan!

2008-12-13 @ 19:23:15
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Hexan Olofsson

Hej Hexan här! Fint boktips som du ger. Hoppas allt är väl med dig, ha en trevlig helg, ses och hörs i "cyberymden"

2008-12-19 @ 08:14:52
URL: http://www.pockethexorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0