Iskall hämnd - Ramona Fransson

Ramona Fransson var med i Enligt O:s deckarutmaning i slutet på 2010 och eftersom jag redan hade läst den första boken, Dyrbar kärlek, valde jag att läsa bok nr två i serien om Greger Thulin och hans kollegor.

Den här boken utspelar sig precis som den första i Göteborg och det är som sagt polisen Greger Thulin och hans kollegor som håller i trådarna. En högt uppsatt politiker hittas brutalt knivmördad i ett gammalt industriområde. Inte ett spår finns kvar efter mördaren och under pågående utredning mördas ännu en politiker. Poliserna står handfallna.. Vad är det som händer och vad är motivet? Båda männen verkar ha levt klanderfria liv. Eller? Det finns fortfarande inte någon misstänkt mördare när ett tredje mord sker..

Det här var faktiskt riktigt bra. Jag var lite besviken efter första boken i serien och jag var inte sugen på att fortsätta läsa direkt efteråt. Men vilken tur att boken dök upp i deckarutmaningen! Nu är jag glad att jag läst den! Det märks redan nu att författaren fått bättre rutin. Historien hålls samman bättre och språket har mer flyt! Nu får det nog bli ännu fler Ramona Fransson för min del!


Av samma författare har jag även läst;
Dyrbar kärlek
Älskling vi blir...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0