Bokfrågornas ABC - del 24



Huuaaa, änu en svår bokstav! X.

1. XXX avslutar brev med kyssar. Någon bokkyss du minns mer än någon annan? Oj, den var inte lätt! Förekommer många kyssar i Sagan om Isfolket som jag ju älskar. Kommer dessutom att tänka på Edward och Bella i Twilightserien! Mmmm...


2. Malcolm X tillhör de stora ledarna i världshistorien. Berätta om en bok som handlar om en eller flera ledare.
  Den första boken jag kommer att tänka på är John Grishams bok Coachen. Handlar om en tränare som ju faktiskt är en slags ledare. Kommer inte på något annat!


3. Mina barn är så små att hemmet fortfarande är fritt från xbox eller någon annan spelkonsol. Trots detta (eller just därför) vill jag att du berättar vilken bok du skulle vilja göra om till spel för just xbox (för bokstavens skull då…)
Återkommer till Sagan om isfolket igen där. Det hade blivit ett finfint spel tror jag. Med mycket mystik!


4. Den som lider av xenofobi är rädd för det som är främmande. Främlingsfientlig med andra ord. Har du läst någon bra bok som handlar om detta?
Ett tag var jag väldigt inne på böcker från Andra världskriget och judendom. Ninas resa är en bok jag läste och tyckte mycket om! Den handlar ju i allra högsta grad om fientlighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0