Bokfrågornas ABC - del 23

Usch, nu börjar det kärva ihop sig här på slutet! Många svåra bokstäver! 



Whisky brukar vara deckargubbars favoritdryck. Vem är din favoritwhiskeydrickare (eller favoritspritdrickare) i litteraturens värld? Passande nog väljer jag här Kurt Wallander. Gillar både böckerna och filmerna om Henning Mankells poliser i Ystad. Efter skilsmässa och dålig kontakt med dottern dricker ju Wallander emellanåt ett glas för mycket.


Wienervals
är en dans och jag vill att du berättar om en bok där det förekommer minst en dansscen.
Det står verkligen helt still i mitt huvud just nu. Kan inte komma på en enda dansscen faktiskt. Jag får nog passa på den här tills vidare!


En massa författare på W poppade upp i mitt huvud när jag försökte komma på uppgifter på w. Vem är din favoritförfattare på W?
Kommer på massor med författare på W, men har nog inte läst så många av dem. Men Karin Wahlberg gillas ju! Har inte läst så mycket av henne heller, men det jag läst gillar jag!


Tänkte vända mig till älvdalskan för att få till det. Hoppas att
den här sidan är korrekt och att wenndag betyder vardag. Vilken bok skildrar vardagslivet bäst? Vardagsliv för mig just nu är att få ihop tillvaron med en studerande OCH heltidsarbetande man, en 3-åring, en 3-månaders, villa och allt det där ni vet.. Ja tycker att Martina Haag skildrar just det här på ett roligt sätt i sina böcker Hemma hos Martina och Martinakoden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0