Döden inpå livet - Maureen O´Brien

Jag är fortfarande bara i augusti månad när det gäller
deckarutmaningen 2010. Men jag kämpar på! Maureen
O'Brien
var en helt ny bekantskap för min del. Hade inte
ens hört talas om henne innan den här utmaningen!

Det här är en lite annorlunda deckarhistoria. Tv-stjärnan
Liza Drew hittas död i ett öde hus i London. Bästa väninnan
Millie Hale är den som hittar Liza. Är hon mördad eller har
hon begått självmord? Kiriminalkommissarie John Bright,
eller Knivbladet som Millie kallar honom, är den som blir
ansvarig för fallet. Han riktar sina misstankar mot någon
av de tre som står offret närmast; modern, pojkvännen
Paul eller Millie själv...


Som sagt, en lite annorlunda historia. Berättarjaget är offrets vännina
Millie. Ett psykologiskt drama som innehåller både kärlek, hat och svartsjuka. Verkar inte finnas så mycket mer av O´Brien på svenska men jag är helt klart intresserad av att läsa mer. Gillade det här skarpt även om jag anade utgången ganska tidigt i boken så var den enda fängslande ända fram till slutet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0