Läsplanering december 2011

1. Deckarutmaningen i november bjuder på boken Mord.net av Dan Buthler som jag sprungit på överallt kan tyckas. Nu äntligen får jag chans att läsa den!

2. Det blod som spillts av Åsa Larsson knep plötsligt förstaplatsen på Bokuslistan! Väljer dock att läsa Solstorm, bok nr 1 istället! 



Här fortsätter listan med nya böcker som tillhör 2011 års utmaningar! 


3. Bokdjungels temautmaning startar med en julig bok. Verkar luta åt Charles Dickens En julsaga!


4. Det blir många nya böcker på Bokus lista nu! Kul! Sarahs nyckel

5. Även Döden skall du tåla intog en första plats. Jag väljer dock att läsa Evas öga.

6. Mari Jungstedt ligger etta på Bokus med sin Den farliga leken. Jag väljer dock att läsa bok nr 2 i serien som heter I denna stilla natt. 

7. Carin Gerhardsen knep en förstaplats på Bokus med boken Mamma, pappa, barn. Men jag väljer istället att läsa Pepparkakshuset som är hennes första bok.

8. Huvudjägarna av Jo Nesbö också ny etta på Bokus.

9. Årets sista författare i Nobelutmaningen är José Saramago.

10. Jorden Runt åker till Nordamerika. Läser Himlen i Bay City av Catherine Mavrikakis.

11. Årets nobelpristagare knep nu en förstaplats på Bokus. Tomas Tranströmer.

12. Jorden runt åker till Afrika. Kommer läsa Minaret av Leila Aboulela.

13. Jorden runt åker till Västeuropa. Har inte valt bok ännu!

14. Nordiska utmaningen fortgår och i december är det dags för Island. Väljer förstås Indridasson som jag aldrig testat förut! Som ju dessuto ingår i min Boktolva!

15. Erlend Loe från Boktolvan.

16. Roslund & Hellström från Boktolvan.

17. Harlan Coben från Boktolvan.

18. Ann Moore från Boktolvan.

19. Karin Brunk Holmquist från Boktolvan.

20. Dean Koontz från Boktolvan.

21. Sophie Kinsella från Boktolvan.

22. Katarina Wennstam från Boktolvan.

Kommentarer
Postat av: Monika

Åh, både Mord.net och Solstorm är böcker som jag fullkomligt älskade :)

2011-12-01 @ 18:34:30
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Så hemlig

Nu har jag postat ett stort grönt kuvert till dig! :D



Mvh Den hemliga bokvännen

2011-12-02 @ 09:59:13
Postat av: Therese

Oj, det var snabba ryck bokvännen! Så himla spännande! =)

2011-12-02 @ 13:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0