Läsplanering september 2010

1. Alkemisten från Bokuslistan. Egentligen en omläsning men eftersom det var före bloggens tid jag läste den så kör jag en repris!

2. Utan ett ord ligger också med från Bokus. Har läst mycket gott om den här boken så förväntningarna är höga!
 
3. Deckarutmaningen slog på stort i sommar och det var inte mindre än två böcker i juni. Den första författaren är Viveca Sten.

4. Och den andra författaren är Mark Billingham. Intressant ska det bli!

5. Vi ses på Quentins är ny etta på Bokuslistan.

6. Även i juli var det två böcker i deckarutmaningen. Ann cleeves med sin debut Svart som natten och...

7. ... Christian Jungersens Undantaget är andra boken

8. En ny etta på Bokuslistan. Nämligen Kajsa Ingemarssons Bara vanligt vatten.

9. Klassiska kvinnor bjuder på Agnes von Krusenstjerna. Läses fram till september.

10. Dags för nästa Nobelpristagare för den som känner sig manad! Sigrid Undset står på programmet.

11. Deckarutmaningen i augusti bjöd också på två deckare och för mig nya bekanstskaper! Christa von Bernuth...

12. och Maureen O´Brien.

13. I Jorden Runt far vi nu vidare till Sydamerika. Ännu ej bestämt vilken bok jag skall läsa.

14. Elisabeth Gilek är september månads författare i Deckarutmaningen.

15. Hopplöst efter i Klassiska kvinnor. Nu är det Moa Martinsson som gäller.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Wow! Det var ingen dålig lista det... HInner du verkligen njuta av böckerna när du läser så där väldans mycket?

2010-09-01 @ 18:35:52
URL: http://www.mikaelastigsdotter.blogspot.com
Postat av: Paula

Där har du lite att göra!



p.s. Min egen lista är inte kortare den.:)

2010-09-01 @ 18:59:22
URL: http://bokpaula.wordpress.com
Postat av: Therese

Det tråkiga är ju att jag inte hinner! =) Många böcker hänger ju med månad från månad! Men jag hoppas hinna till nyåret iaf. Men vi får se...

2010-09-01 @ 19:04:58
Postat av: Paperback Lover

Bättre att ha en (flera) för mycket på listan än en (flera) för lite. :-)

2010-09-02 @ 10:34:27
URL: http://paperbacklover.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0