Läsplanering mars 2010

Som sagt, jag fortsätter med mina månadsplaneringa!

1. Elin Wägner är den här periodens författare i utmaningen Klassiska skrivande svenskor. Har dock inte bestämt ännu vilken jag skall läsa av de två det finns att välja på!

2. Nobelpristagartmaningen har kommit fram till Orhan Pamuk.

3. Jorden Runt på 8 böcker fortsätter naturligtvis! Vi styr kosan mot Mellanöstern. Får se vilken bok jag bestämmer mig för här!

5. Deckarutmaningen fortsätter. Martin Edwards är månadens författare, men eftersom jag inte läser på engelska så väljer jag istället att läsa Karin Alfredsson som jag ännu inte stiftat bekantskap med.

6. Snabba Cash av Jens Lapidus hänger kvar ännu från tidigare Bokustoppar. Men nu är det äntligen snart slut!

7. Deckarutmaningen förra månaden bjöd på En röd hjätinnas död av Qiu Xiaolong som jag inte ens hunnit börja i ännu...

9. Ny Bokusetta är Äppeldalen av Deborah Smith så även den läggs till listan över böcker att läsa.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Oj, vilken lista! Jag ska också läsa Precious denna månad.

2010-03-03 @ 09:12:16
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0