Läsplanering juni 2010

Dags för en ny planeringslista! Några utmaningar ligger ju nere under sommaren, vilket nog är tur för mig. Kanske kan jag satsa på att läsa ikapp litegranna nu då!?


1. Elin Wägner var mars och aprils författare i utmaningen Klassiska skrivande svenskor. Håller för fullt på med Pennskaftet och räknar med att den skall vara utläst inom kort!

2. Nobelpristagartmaningen har kommit fram till Orhan Pamuk. Ej valt bok ännu!

3. Gao Xingjiang är också fritt fram att läsa nu i ovanstående utmaning som ju är min egen. Dåligt att jag ligger så efter i den utmaningen. Skärpning!  

4. Ligger ju dessutom efter på min Jorden Runt. Mitt nästa stopp blir Asien och där har jag tänkt läsa Mardrömmen.

5. Ännu mera efter i Jorden runt. Ojojoj... Här gäller Australien/Oceanien. Sista stoppet innan sommaruppehållet. Att tro på Mister Pip blir mitt val.

6. Deckarutmaningen fortsätter. Martin Edwards var mars månads författare, men eftersom jag inte läser på engelska så väljer jag istället Karin Alfredsson som jag ännu inte stiftat bekantskap med. Håller på med hennes första bok 80 grader från varmvattnet nu! Mycket lovande!

7. Ny Bokusetta är Äppeldalen av Deborah Smith så även den läggs till listan över böcker att läsa.

8. Även Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan är ny Bokustoppsetta.

9. Yrsa Sirgurdardottir är april månads författare i Deckarutmaningen. Det tredje tecknet har länge intresserat mig så det ska bli intressant detta.

10. Deon Meyer är maj månads deckarförfattare. Död i gryningen verkar vara den första boken på svenska.

11. Alkemisten från Bokuslistan.

12. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Också ny Bokusetta.

13. Utan ett ord ligger också med från Bokus.

14. Deckarutmaningen slår på stort och det blir inte mindre än två böcker i juni. Den första författaren är Viveca Sten.

15. Och den andra författaren är Mark Billingham. Intressant ska det bli!

16. Vi ses på Quentins är ny etta på Bokuslistan.


Oj, oj, oj, listan blev lika lång den här månaden!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Har läst Snö av Pamuk vilken jag gillade mkt. Längtar nu efter chansen att få läsa hans bok "Istanbul".

2010-06-03 @ 21:55:35
URL: http://petitemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0