Läsplanering januari 2010

Uppdaterar läslistan för den här månaden. Kan nog bara konstatera att jag troligtvis inte kommer hinna med allt! Men visst, halva månaden är ju kvar! Det ställde ju till planeringen lite att jag var "tvungen" att läsa Luftslottet som sprängdes...


1. Håkan Östlundhs första deckare Släke skall jag snarast införskaffa för att kunna läsa under januari månad. Det är ju den här boken som är månadsbok i Deckarutmaningen som jag antagit.

2. Nadine Gordimer skall åtminstone påbörjas i januari månad eftersom det här är första periodens nobelpristagare.

3. Selma Lagerlöfs Herr Arnes penningar skall jag också påbörja, men den verkar kort så jag satsar nog på utläsning så fort som möjligt. Det här är ju den första boken i utmaningen Skrivande svenskor.

4. Flicka möter pojke som är skriven av Ali Smith är den boken jag valt att läsa i Mytserien. Kanske hinner man med fler, men jag börjar med den här.

5. Hjärtat som vapen av Björn Ranelid. Etta på Bokus topplista vecka 1.

6. Snabba Cash av Jens Lapidus. Etta på Bokus topplista vecka 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0