Bokfrågornas ABC - del 9




Förra veckan handlade det om en huvudperson du tycker om, nu undrar jag vilken person i böckernas värld som du identifierar dig med mest? Jag har funderat en lång stund på den här... Kan inte direkt komma på någon jag identifierar mig med i litteraturen. Intressant fråga faktiskt.. Skall nog tänka på det när jag läser i framtiden!

Internatskolor är populära att skriva om. Berätta om en bok som utspelar sig på en sådan. Harry Potter och de vises sten är den första boken i serien och även den enda jag hitills läst. Har länge tänkt fortsätta med serien, men det har bara inte blivit av ännu!

Berätta om en bok som handlar om identitet och sökande efter detsamma! För ganska längesen läste jag Berny Pålssons självbiografi Vingklippt ängel. Det är, tycker jag, en bok om identitetssökande och förvirring. Jag har inte läst hennes andra bok, fortsättningen..

Vilka bokrelaterade sidor på internet besöker du oftast? Massor. Framför allt läser jag ju regelbundet ett flertal bokrelaterade bloggar. Använder mig mycket av sajten Bokbloggar.nu. Även Bokus och Adlibris är välbesökta sidor på min dator.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Vingklippt ängel var riktigt bra, men jag har inte läst något mer av henne.

2010-01-28 @ 20:45:53
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0