Bokfrågornas ABC - del 7















Tantsnusk har väl alla hört talas om, men har du läst någon bok som skulle kunna kallas gubbsnusk?
Tantsnusk finns det ju massor av, men jag kan faktiskt inte komma på en enda bok som jag skulle vilja kalla gubbsnusk. Tänker mig en bok med sex, rock n'roll och kanske sport...

Berätta om en bok som fick dig att gråta! Händer det ofta att du gråter av böcker?
Jag gråter mycket sällan till böcker. Jag har gråtit till en enda bok hitills i mitt liv och det är Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Nära till gråt hade jag även när jag läste Gardells trilogi om Juha.

Berätta om en gammal favoritbok som du ofta återkommer till!
Ja, det skulle väl vara Jonas Gardell då. Tycker att jag tjatar om dessa böcker i var och varannan enkät. Men dem är ju SÅ bra! Likaså Margit Sandemos gigantiska serie om Sagan om Isfolket. Det var alldeles för längesen jag läst dem nu!

I programmet Go´kväll brukar någon känd person bjuda in till en fiktiv middag. Vilka fyra författare, levande eller döda, skulle du bjuda och vad tror du att ni skulle prata om?
Då skulle jag bjuda in Katerina Janouch, Martina Haag, Ann Söderlund och Eva Rusz. Vi skulle ha en sanslöst rolig middag med en massa tjejsnack om familjeliv, sex och relationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0