Lite av varje...

Har varit lite si och så med läsningen och bloggandet på sistone. Läser Middlemarch av George Elliot just nu som är periodens bok i Klassiska kvinnor. Det går lite trögt.. Men känner ändå att jag inte vill börja i någon annan bok för då riskerar bara Middlemarch att bli liggande oläst ännu längre!

För övrigt var vi och såg Flickan som lekte med elden häromdagen. Precis som med Män som hatar kvinnor var det en hel del som jag saknade från boken. Men över lag var det en bra filmatisering. Ser verkligen fram emot nästa film, och bok... För den tredje och sista boken ligger här oläst!

Ytterligare en rolig sak är att Lyran nu bestämt sig för att fortsätta med Jorden Runt även under nästa år. Fantastiskt tycker jag som absolut skall åka med!

Ingen har väl missat att det var Hertha Müller som fick årets Nobelpris. Roligt att jag för en gångs skull har hört talas om pristagaren. Jag planerar att fortsätta min Nobelpristagarläsning även under nästa år så jag får väl ta mig an henne då!


Jag tar väl och bränner av en Kulturfyra med när jag ändå är igång! 

1. Har du läst något av Herta Müller som fick Nobelpriset i litteratur?
 Som sagt, det har jag alltså inte. Men jag planerar alltså att göra.

2. Hur många Nobelpristagare i litteratur har du läst böcker av?
9 bara än så länge tror jag! Men jag ska försöka läsa alla!

3. Har du någon favorit som du skulle vilja fick Nobelpriset?
Svår fråga. Finns ju många bra. Joyce Carol Oates kanske... Eller varför inte Astrid Lindgren.

4. Och varför inte: en favorit i repris: Vilken bok läser du just nu?
Middlemarch med George Elliot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0