Våga älska?

Våga älska? : om att bli förälder till ett för tidigt fött barn



Våga älska? är Tina Wimans egna upplevelser om att föda ett prematurt barn. Sprang på boken av en händelse när jag var på bibblan och jag kunde inte låta bli att låna hem den. Tydligen en rätt nyutkommen bok som jag helt har missat.

Redan när Tina var gravid i vecka 13 uppvisade hon symtom på havandeskapsförgiftning. Det är härifrån och ända fram till vecka 30, när lilla Hannah föds, som vi får följa Tina i hennes vardag och ta del av hennes tankar. När lilla Hannah kommit till världen är läget såklart kritiskt och det är dynget-runt-vård som gäller flera månader framöver.

Läste ut den här boken på en kväll. Lättläst och snabbläst bok. Det är så oerhört svårt att tänka sig in i situationen. Att inte få ha sitt lilla nyfödda barn hos sig i famnen utan lägga över ansvaret i andras händer måste vara fruktansvärt. Och för att inte tala om oron för vad som skall/kan hända? Jag hoppas att den här boken når ut till många läsare! Den är fantastisk!

Hur ska jag kunna älska dig
när jag inte vet
hur allt ska bli,
när jag inte ens vet
om du kommer att få leva?
Du skrynklar ihop ditt lilla ansikte
och skriker i respiratorn,
men det hörs inga ljud.

Tinas egen blogg kan du läsa här.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Den här boken ska jag läsa! Tack för tipset!

2009-11-19 @ 11:20:13
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Helena

Så det var du! Det hade jag inte kunnat gissa, men det kanske var därför jag inte vågade gissa heller... Tack så hemskt mycket för tre himla fina paket, jag är alldeles nöjd. Just nu är jag i slutruschen av en väldigt läsintensiv kurs i skolan, men sen är det snart jul och ledigt och då hoppas jag hinna de böcker jag inte läst än. Tack så hemskt mkt än en gång! Kram / Helena

2009-11-21 @ 17:45:08
URL: http://helenasskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0