Ny Kulturfyra

Åh, jag hänger på kulturfyran den här veckan också!

1. Hur många böcker av indiska författare har du läst?
För ett tag sedan läste jag ju Baby Halders självbiografi Från mörker till ljus. En annan ganska nyläst författare som man väl får räkna som indisk är ju V.S Naipaul. 

2. Från vilka länder kommer de författare som du läser mest? Vilket land har du aldrig läst någon bok från?
Oj, svårt att säga, men jag tror att jag läser mest svenskt. Finns jättemånga länder som jag inte läst något från. Till exempel kan jag inte dra mig till minnes att jag läste någon fransk eller japansk författare.

3. Hur hittar du nya böcker? Bokrecensioner? Bloggtips? Kompistips? Hyllan på biblioteket? I bokhandeln?
De flesta boktips får jag genom att läsa andras bokbloggar. Läser också mycket andra recensioner på diverse nätokhandlar. Är sällan i den vanliga bokhandeln. Lånar sällan heller böcker slumpartat på biblioteket utan vet vad jag skall ha när jag kommer dit!

4. Det finns en barnbok om en tiger och en björn som vandrar och vandrar för att ta sig till sina drömmars land. Vilket är dina drömmars land?
Oj, det har jag inte en endaste aning om. Men om jag ska välja nåt så har ju alltid ett liv i Australien intresserat mig.


Kommentarer
Postat av: Ango

Grattis!

Du vann boken En annorlunda barndom av Iris Johansson i min bokblogg!

Maila din adress, så kommer boken med posten.

a-c[.]tibblin[@]telia[.]com



Kram

/Ango

2009-05-18 @ 09:29:28
URL: http://bokfilm.blogspot.com
Postat av: Therese

Verkligen superkul! =)

2009-05-20 @ 21:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0