Maj månad = nya utmaningar

Jaha, ännu en månad till ända! Därför blir det nu lite nya böcker att lägga till läslistan.

 - I Nobelpristagarutmaningen är det nu dags för Elfriede Jelinek. Eftersom det nu börjar närma sig sol och semester så tar vi en lite längre tidsperiod den här gången, nämligen maj till augusti. Jag har bestämt mig för att läsa boken Lust. Ni som inte hunnit läsa Naipaul färdigt ännu kan lugnt läsa hela maj ut också! =)

 - I Klassiska kvinnor har nu turen kommit till Elizabeth Gaskell och boken Cranford. Maj och juni månad har man på sig här.

 - Som jag tidigare berättat hoppar jag nu även på Jorden Runt på 80 böcker och nu i maj går färden till Östeuropa. Här har jag valt att stanna i Tjeckien och läsa Franz Kafkas roman Förvandlingen.

Kommentarer
Postat av: cecber

Jag har också valt Förvandlingen som första bok i resan, kul med resesällskap :0)

2009-05-03 @ 14:29:32
URL: http://cecber.blogspot.com/
Postat av: Therese

Ikväll ska jag starta upp med Kafka! Hur har det gått för dig?

2009-05-04 @ 21:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0