Kulturfyra om läsning

Det var längesen jag hängde med på Kulturfyran nu. Ämnena har liksom inte passat in på min blogg! Men nu handlar det om läsning minsann!

1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?

Det har jag nog inte planerat för ännu. Tar bara en lämplig bok i högen när det är dags för en ny. Det brukar dock bli mest pocketar under sommaren eftersom de ärlättast att ha med sig i väskan!

2. Vilken bok läser du just nu? Ta gärna en bild på bokhögen som ligger och väntar, om du har någon sådan hög.
Just nu läser jag boken Sanningen om Zarah Leander, en historisk reportagebok skulle man väl kunna säga. Inte alls en bok i min smak egentligen, men faktiskt är jag positivt överraskad!

3. Hur mycket läser du varje vecka?
Väldigt olika. Förut läste jag mycket mer. Men eftersom det nu kommit till en lite trollunge i familjen sedan ett år tillbaka så har jag inte lika mycket tid för läsning längre. Blir mest att jag läser innan sovdags nu. Kanske ½ bok i veckan i genomsnitt.


4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?
Tempo, spänning, överraskningar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0