Kulturfyra om Astrid Lindgren

Den här Kulturfyran får jag ju bara inte missa!

1. Vilken är din favoritbok av Astrid Lindgren?

Oj, jag älskar mycket av Astrid. Men speciellt mycket uppskattar jag Bullebybarnen och Vi på Saltkråkan. Från när jag var yngre minns jag även Kajsa Kavat, Min allra käraste syster, Inga rövare finns i skogen och dessa korta berättelser som även finns på film. Någon som vet vart man kan få tag i dem föresten?

2. Vem är din favoritkaraktär i Astrid Lindgrens böcker?
Oj, det var svårt detta. Pippi Långstrump är ju en helskön tjej!

3. Vilken karaktär är mest lik dig?
Lisa i Bullerbybarnen skulle jag tro. Vet att jag gjorde ett test för ett tag sen och då blev jag Lisa.


4. Vem tycker du borde få Astrid Lindgren-priset?
Lennart Hellsing kanske!?


astridlindgrenfigurer290

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0