Pocketbyte mini - frågorna

En bok om dagen har nu kommit fram med ett forumlär som man kan svara på för att hjälpa sin bokvän lite på traven! Så här kommer mina svar!

Vilken genre tycker du bäst om? Läser gärna deckare, men även mycket "vanliga" romaner.

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Läser de flesta genrer. Aldrig läst sci fi, men är inte heller så intresserad. Nosat lite på fantasy och skulle kanske kunna tänka mig ngt mer där, men helst inte!

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Nej, skulle väl va sci fi då!

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion? Jag köper helst mina favvoförfattare i inbundet. Men Jonas Gardell köper jag i pocket! Har bara Juah-böckerna av honom och testar gärna något annat med honom.

Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Åsa Nilsonne, Unni Lindell.. Kan nog räkna upp ganska många!

Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Nej, absolut inte. Öppen för det mesta!

Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Nej, tyvärr, men har funderingar på att göra en! Måste bara hinnas med!

Läser du andra språk än svenska? Nej tack!

Om det händelsevis skulle slinka ner något väldigt litet, ätbart i ditt brev - vad skulle du helst vilja få då? Godis eller nyttigt? Äter gärna mjölkchoklad eller lakrits. Även smågodis som gott och blandat bilar mm går ner! Tycker inte om nötter, mandel eller torkad frukt.

Är du allergisk mot något? Nix

Dricker du te eller kaffe? Inget av det!



Och så några frågor från min Hemliga bokvän också!


När köper du pocket och när köper du inbundet?  Köper mina favvoböcker i inbundet, men har nu börjat handla mer och mer pocket. Befintliga författare i bokhyllan som jag har i inbundet vill jag dock fortsätta köpa inbundet av! Exempel på pocketförfattare i min hylla är Jonas Gardell, Jo Nesbö, Marian Keyes och andra chick lit. Chick lit vill jag ha i pocket!

Finns det någon bok som du letat efter men inte hittat, alltså någon som är utgiven tidigare och inte finns att få tag i idag? Ingen som jag kan komma på nu precis! 

Vilken är din favoritpocket? Gardells 3 böcker om Juha!

Vilka böcker står högst på din önskelista just nu (lista minst fem)? Nesbö, har bara hans första och sista. Fler av Gardell. Något av Aartoo Paasolina, har inte läst ngt av honom. Aldrig testat Erlend Loe heller. Som jag nämnde ovan är jag nyfiken på Åsa Nilsonne och Unni Lindell, men vill då börja med serien från start!

Samlar du på någon serie? I pocket ingen alls.


HÄR kan du se vad jag fått tidigare i paketen och vad jag svarat på frågeformulär på tidigare Pocket & Prasselomgång!

Kommentarer
Postat av: Hemlig pocketvän

Nu har jag en hel del att utgå från! Bra!



Trevlig helg!

2009-02-27 @ 11:57:02
URL: http://hemligt.hemligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0