Läsutmaningarna 2009

Jaha, hur går det för Er med alla läsutmaningar som antogs strax efter nyåret?
Jag kan själv konstatera följande;

- BokusToppenutmaningen gick ej att slutföra eftersom Bokus ändrade på sina Topplistor och nu istället har topplistor vecka för vecka istälet för månad till månad. Då kände jag inte längre för att hänga på!

- Klassiska Kvinnor har gått utmärkt. Nu i augusti är det lite paus för min del eftersom jag redan läst klart Hertha. I september är det dags för George Eliot och Middlemarch. Jag hoppas att den här utmaningen fortsätter även nästa år hos Ett hem utan böcker.

- Bibeln gick inget vidare att läsa. Hade ju tänkt traggla mig igenom den under året, men den planen la jag ner ganska snabbt. Får bli utmaningen under ett senare år istället.

- Nobelpristagarutmaningen är ju mitt eget påhitt och där har det ju gått bra. Nu är det augusti månad, vilket betyder ny författare. Det är Toni Morrison som står på schemat nu. Ska bli mycket intressant! Hur har det gått för er andra med Jelinek?

- Jorden runt på 8 böcker är ju den utmaning som jag senast hoppade på. Mycket roligt initiativ måste jag säga! Ny månad betyder nytt resmål. Oceanien är det nu som gäller. Jag tänker välja Doris Pelkingtons bok Rabbit-Proof Fence.


Kommentarer
Postat av: boksnoken

Jag måste erkänna att jag inte haft lust att läsa Jelinek i sommar... :-/ Jag ska försöka ta itu med henne, något försenat, och även läsa Toni Morrison.

2009-08-03 @ 16:52:52
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Therese

Ja, gör det! Förstår dock att man inte blir speciellt sugen på Jelinke efter så usel kritik från flera bloggare!

2009-08-03 @ 18:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0