Kärleksmysteriet

Martin Widmark har skrivit många böcker om LasseMajas Detektivbyrå nu. Kärleksmysteriet är den sextonde i ordningen och har ganska nyligen kommit ut!



Det anordnas en kärleksfestival i Valleby till förmån för världens fattiga barn. Invånarna i staden pussas och kramas för glatta livet och på torget pågår en danstävling. När festivalen skall avslutas och danstävlingens vinnare skall få sitt pris börjar märkliga saker hända. Prispallen rasar och ett guldhalsband försvinner...

Böckerna om Lasse och Maja har länge intresserat mig, men det har inte blivit av att jag läst någon tidigare. Men nu hamnade den här nyaste framför mig och då kunde jag ju inte låta bli. En rolig och spännande bok med stor, tydlig text och mycket bilder. En perfekt bok från 6-årsåldern och uppåt när man börjar kunna läsa lite själv. Jag kommer förmodligen läsa fler böcker i serien!

Martin Widmark har en egen hemsida som du kan kika in på här.
LasseMajas egen sida hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0