Äntligen

Idag fick jag äntligen tag i Lev Tolstojs Kreutzersonaten. Eftersom den som lånat den på biblioteket här verkar vägra lämna tillbaka den så fick jag åka till närliggande kommun och låna den där istället. Så nu har jag den i allafall här i min hand. En ganska tunn bok så det ska jag väl klara av innan vi vänder blad i almanackan.

Ja, tänk att det snart är oktober månad. Inte klokt vad tiden går. I Nobelpristagarutmaningen är det nu dags för den sista och femte pristagaren som är Coetzee. Lämpligt nog fick ju jag precis en bok av honom så nu står den överst på "att-läsa-listan".

Vad som blir nästa bok i Amorosos klassikerutmaning har hon ännu inte tillkännagivit, men det kommer säkert alldeles snart!

Hoppas du hänger med på utmaningarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0