Nobelprset i litteratur 2008

                                                                                                                                                                                                                      Jean-Marie Gustave Le Clézio.    Årets Nobelpris tilldelades alltså den franska författaren
Jean-Marie Gustave Le Clézio och precis om vanligt
har jag aldrig hört talas om författaren ifråga. Kalla mig
obeläst om du vill!

Han har i allafall skrivit ett 40-tal böcker varav flera är
översatta till svenska. Horace Engdahl själv tycker att man
skall börja med att läsa boken Allt är vind.

Nåväl, som vanligt lär väl alla böcker vara utlånade på bibioteket
redan i morgon så jag väntar nog ett tag innan jag testar! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0