Bedragen

Katerina Janouchs nyaste, Bedragen, utgiven på
Piratförlaget ganska nyligen är det bästa jag läst av henne måste
jag säga. Jag har tidigare läst både Anhörig och Dotter önskas.

Cecilia Lund arbetar nätter som barnmorska. Tillsammans
 med maken John har hon fyra barn. De lever ett till synes
ganska vanligt familjeliv. Men en dag ringer det på dörren och
 utanför står tjugoåriga Simon som påstår sig vara Johns son.
 I samma veva åker John på en utlandsvistelse och
lämnar Cecilia hemma med alla barnen och med den nyfunne
sonen Simon. I takt med att Cecilias misstankar mot Simon
och hans avsikter växer så växer också sprickan i hennes
och Johns äktenskap.




Boken är visst den första delen i en kommande serie om barnmorskan Cecilia Lund. Jag kan med säkerhet säga att jag kommer läsa följande böcker också. Den här boken var riktigt spännande. Nästan på gränsen till kriminalroman, fast utan mord då!! Det var svårt att lägga den ifrån sig! Jag kan såklart inte annat än älska Janouchs sätt att beskriva livet på förlossningsavdelningen. Helt underbart! Måste säga att slutet var ganska abrupt och jag läste till och med om det en extra gång för att vara säker på att jag verkligen förstod det hela rätt.

Jag säger som författaren på bloggen Bok&Film -  "Ge mig mer Cecilia Lund!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0