Läsutmaningen

Nu har det redan hunnit bli den 1 maj och det är alltså dags för nya författare och böcker i årets läsutmaning!
Nu har vi lite längre tid på oss eftersom det förhoppningsvis kommer bjudas en hel del sol, bad och kanske en å annan resa framöver.


I nobelpristagarutmaningen läser vi nu John Steinbeck. Detta skall vara klart när ausgusti tar sin början! Steinbeck har bla skrivit böcker som Möss och människor, Öster om Eden och Vredens druvor. Jag ska ta mig en sväng till biblioteket för att se vad de har att bjuda på!

I klassikerutmaningen får vi den här perioden två olika böcker att välja emellan.

- Madam Bovary av Gustave Flaubert
                            eller
- Ögats historia av George Bataille

Även här har vi hela sommaren på oss! Har inte heller här bestämt mig för vilken jag ska välja! Kanske blir det till och med båda!? =) Fast det kanske är att vara alldeles för optimistisk!


Kommentarer
Postat av: Linda

Både Öster om Eden och Möss och människor är bra!

2008-05-03 @ 17:49:58
URL: http://krabba.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0