Behandling av böcker

Hittade en intressant diskussion och omröstning hos Bokhororna om hur man egentligen behandlar sina böcker?
Hur gör du? Viker du hundöron? Använder bokmärken? Knäcker pocketryggar? Badar du med dina böcker? Sparar du alla böcker eller kastar/eldar du dem?

Jag är nog ganska pedantisk när det gäller mina böcker.
- Läser jag inbudna böcker med omslag tar jag alltid bort omslaget medans jag läser, för att det inte ska bli skadat eller skrynkligt.
- Använder alltid bokmärke och slår igen boken när jag läst klart. Låter aldrig boken ligga uppslagen. Får rysningar av hundöron...
- Badar aldrig med mina böcker. Huamejja...
- Försöker att aldrig knäcka pocketryggarna.
- Skulle aldrig klara av att kasta eller elda upp mina lästa böcker. Allting sparas, även dem som jag anser är mindre värda att läsa igen. På sin höjd kan jag skänka de till loppis eller liknande, men kasta...nää...

- Äter aldrig medans jag läser och ser alltid till så jag är ren om händerna innan jag öppnar boken.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är nog pedant som du...
Aldrig hundöron! Skulle inte komma på tanken att bada med en bok! Sparar alla böcker. Gillar inte att låna ut böcker för man vet inte i vilket skick de är när man får tillbaka dem... Men jag hoppas att mina barn vill läsa mina böcker och att de får glädje av dem. Jag lär även mina barn att behandla böcker väl.

2008-01-17 @ 20:51:08
URL: http://annikasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Annika

Ja, jag blev inspirerad av andras bokbloggar (bl a din, som jag har läst ett tag) så jag bestämde mej för att starta en egen! :-)

2008-01-18 @ 07:49:13
URL: http://annikasbokblogg.blogspot.com
Postat av: A

Jag är exakt likadan! Jag är oerhört pedantisk av mig när det gäller böcker. Det gör nästan ont i hjärtat när någon lånar en bok

2008-01-20 @ 21:54:52
URL: http://metrobloggen.se/detskrivnaordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0