Halvan kör brandbil

Sonen, 11 månader, har verkligen fått igång läsintresset. Älskar att sitta och bläddra i sina pekböcker. Absoluta favoritboken just nu är Halvan kör brandbil av Arne Norlin. Böckerna om Halvan har ganska nyligen kommit ut i kartongpekböcker för de allra minsta barnen. Perfekta böcker att smaka på och de tål hårdhänta små bebishänder också!


I just den här boken går brandlarmet och Halvan får köra
fort fort med sin branbil för att rädda en liten katt som
sitter i ett fönster. Halvan hissar upp sin långa stege och
 sprutar vatten. Naturligtvis slutar historien lyckligt och
katten räddas! Halvan ordnar ju alltid allt!

I pekbokserien finns även;
- Halvan kör sopbil
- Halvan kör bärgningsbil
- Halvan kör buss
- Halvan kör polisbil
- Halvan kör ambulans


Kommentarer
Postat av: Pockethexan

Woaw vilken sida du har (okej blogg, men jag är nybörjare) en riktig guldgruva för oss bokälskare!



Jag har just firat jul med min 2-åriga brorson så här har det lästs "Pettson" för hela slanten (ja, eller att jag håller i boken och han pekar och så pratar vi om vad vi ser, lika kul det).



Men jag ville bara kika in för att säga Gott Nytt År och att vi skickar ut en hemlig "Pockethexorna på utflykt"-s pocket när helgerna är över.Men jag lovar, jag kommer att kika in igen!



Kramis/sagt av Hexan själv

2008-12-31 @ 02:00:06
URL: http://pockethexorna.blogspot.com
Postat av: Therese

Ja, Pettson är inte heller fel. Men Felix är lite liten ännu så vi får tragla på med Halvan ett tag till! =) Sr fram emot pocketen! Gott nytt!

2008-12-31 @ 10:35:44
Postat av: boksnoken

Vår 2-åring älskar Lilla Anna-böckerna. Även jag gillade dem när jag var liten. Totte och Emma är också populära.

2008-12-31 @ 13:10:11
URL: http://boksnoken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0