Bokkedjan 1: En favoritbok

Hans har tagit över efter Malins bokfemmor och Petras lästrios. Nu är det istället Bokkedjor som gäller! Kul tycker jag, men svårt. Jag har gnuggat geniknölarna i flera dagar!
Den här gången går det alltså ut på att man skall utgå från en favoritbok och sedan spinna vidare och associera sig fram till andra böcker i en bokkedja! Jag fick som sagt klura ganska länge på det här!

Se hela bildenJag har ingen absolut favoritbok utan det finns flera som slåss om den platsen. Men här har jag ändå valt att starta med Dan Browns Da Vincikoden. En spännande bok med symboler och konstverk i handlingen. Det här för tankarna till...




Se hela bildenGöteborgsgata, Grandgul sol av Ingela Hildstedt som jag läste för ett tag sedan nu. Även här är det konstvärlden som är det centrala i handlingen. Som man hör på namnet utspelar sig boken i Göteborg som därför gör att jag kommer att tänka på...





Se hela bildenHelen Turstens böcker om Irene Huss. Dessa utspelar sig ju just i Göteborg. I den här serien har jag endast läst den första, Den krossade tanghästen. Här utreder man ett mord som från början liknar ett självmord. Självmord får mig då att återknyta till en annan favoritbok...





Se hela bildenNämligen En komikers uppväxt av Jonas Gardell. Här handlar det mycket om barns- och ungdomars grymhet mot varandra och att det till och med kan gå så långt att det slutar med just självmord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0