1001 böcker och Bibeln



Ja, jultomten kom med 1001 böcker du måste läsa innan du dör precis som jag önskade mig! =) Det är en riktig tungviktare och jag har inte hunnit bläddra igenom hela ännu. Men till min stora glädje kan jag konstatera att flera böcker har jag redan läst, och de flesta tack vare läsutmaningen 2007 och läsutmaningen 2008. Exempelvis Röda rummet, Stormen och Söner och älskande.

Böckerna sorterarde i tidsordning och det första kapitlet tar upp litteratur
från före 1700-talet. Där finns flera av texterna från Bibeln med. Det får
mig att fundera på det här med just Bibeln.
Hur många av er är det som egentligen har läst Bibeln?
Är det så att Bibeln är böckernas bok?
Då borde man ju som bokbloggare verkligen läsa den!
Jag har aldrig läst Bibeln från pärm till pärm kan jag säga.
Kanske kunde detta vara en utmaning inför 2009!?

Kommentarer
Postat av: Cia

Jag köpte ett ark med svarta klistermärkscirklar och har bockat av alla böcker jag läst i mitt exemplar. Jag har även skrivit listor på vilka mina nästa att-läsa-projekt ska bli. Bibelböckerna skrev jag ner på en lapp för att rota fram min gamla konfirmationsbibel nu när jag är hos mina föräldrar... Har dock inte kommit så långt än :) Vill gärna pricka av dem så fort som möjligt!

2008-12-26 @ 21:14:57
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-26 @ 21:23:30
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Therese

Det där med att bocka av var en bra idé. Skall jag nog börja med. Tänkte börja från början och försöka plöja igenom Bibeltexterna. Har hämtat hit min gamla bibel från föräldrarna så jag har kommit liiite längre än du än så länge! Ler

2008-12-27 @ 09:38:02
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0