Pocket och Prassel 2.0 - MIna svar

Om du inte har anmält dig till Pocket och Prassel - Andra versionen så gör det NU! Det verkar bli en riktig succe den här omgången! För att min hemliga bokvän skall lära känna mig lite bättre lägger jag här ut svaren på frågorna som är obligatoriska!

* Vilken genre är du mest förtjust i?
Jag gillar allra mest kriminalromaner, men läser annars det mesta. Chick lit är kul och även biografier.

* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?
Oj, alltid lika svårt att besvara. Har nog ingen direkt favvisförfattare. Men jag har allt av Marklund, Läckberg och Karin Wahlberg.


* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?

Oj, det finns många. Jens Lapidus har jag inte läst ännu, Unni Lindell likaså... Finns många deckarförfattare som jag missat! Michael Connelly har jag aldrig provat, inte heller Åsa Nilsonne eller Leena Lehtolainen. Peter Robinson, Johan Theorin, Jo Nesbö... Jag kan räkna upp många! Eftersom dessa författare dock skriver genomgående om samma person vill jag ju helst läsa böckerna i rätt ordning! (för att vara extra besvärlig)


* Vilken genre vill du absolut inte läsa?

Är öppen för det mesta. Det enda som jag nog ALDRIG testat är Science Fiction. Det intresserar mig inte särskilt.


* Vilken författare vill du absolut inte läsa?
Finns nog ingen vad jag kan komma på!


* Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det  - och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?
Inte som jag kan komma på precis nu. Men som jag skrev tidigare. Blir det tal om tex Unni Lindell så vill jag ju helst ha hennes första bok. Dessa äldre böcker kan kanske vara svåra att hitta. Vet inte... Dessutom har jag letat länge efter de två sista böckerna i Therese-trilogon av Hanne Vibeke Holst. Dessa finns ej i handel längre.

* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?
Absolut! Köper många böcker begagnat så visst!

* Läser du andra språk än svenska?
Nej, det gör jag helst inte.


* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?
Varken eller. Har aldrig tyckt om!!!


* Vilken slags godis gillar du?

Saltlakrits är gott, men gillar det mesta.


* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?

Nej, det gör jag inte..


* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk...)?

Ingenting, men jag vill inte ha nötter och mandel... Usch så kräsen jag låter! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt inlägg :D



Ny tävling varannan vecka :D

tveka inte att fråga mig om tekniska frågor om dator, tv mm :)

2008-08-09 @ 16:48:33
URL: http://bofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0