Nya tag i utmaningen

Nu har det redan blivit den 1 augusti, vilket betyder att det är dags för nya författare och böcker i utmaningarna! Vad det blir för bok i klassikerutmaningen är ännu inte bestämt, men i nobelpristagarutmaningen är det alltså William Golding som gäller.

Böcker som William Golding skrivit är tex Flugornas herre, Pyramiden, Det synliga mörkret och Elden inombords.
 
Själv tänker jag läsa Flugornas herre som jag faktiskt har haft i bokhyllan ganska länge oläst nu. Kämpar dessutom på med Öster om Eden som egentligen skulle varit utläst nu.. Men men... Jag får skylla på värmen!

Kommentarer
Postat av: Cia

Flugornas Herre är riktigt riktigt bra, men den är ganska läskig också!

2008-08-01 @ 22:42:07
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: Lyran

Flugornas Herre ser jag fram mot att återknyta bekantskapen med. Den har jag inte läst sedan gymnasiet. Öster om Eden är utläst, det är en av mina absoluta favoriter :-)

2008-08-08 @ 00:02:24
URL: http://lyrannobel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0