Gravid- och föräldraböcker

Som ni alla säkert vet är jag och min sambo nyblivna föräldrar till Felix, nu 2 månader gammal. Tänkte att det kunde vara på sin plats med lite tips på bra böcker som vi använt oss av under graviditeten och nu i början av föräldraskapet. Blir att man läser mycket! Tar gärna emot tips på andra bra föräldraböcker!

Gravid - Vecka för vecka
Bokomslag "Gravid - vecka för vecka"Detta är en slags dagbok där du under graviditetens alla veckor kan skriva vad som händer med dig och din kropp. En bra bok som innehåller en massa fakta om vad som sker med fostret inne i magen. Kul att plocka fram och läsa vad man skrivit nu såhär efteråt. Kan varmt rekomenderas! 










Barn - De första fem åren
Även detta en mycket bra bok som tar upp det mesta man behöver veta. Tar även upp en del om graviditeten och förlossningen. Jag har själv haft mycket användning av den vad gäller amningen. Stort kapitel om detta i boken!










Stora boken om barn - Att vänta och föda. Barnets sex första år
Den här boken liknar ganska mycket den föregående, men är inte lika bred som den förra anser jag. En sak som jag gillar skarpt är recepten på egen bebismat!









Du ska bli pappaOmslagsbild: ISBN 9789170549373, Du Ska Bli Pappa
Den här boken köpte min sambo till sig själv och det är mest han som har läst i den. Men vi har haft många roliga stunder när vi läst om vad som händer vecka för vecka. Personligt och roligt skrivet. Finns även en fortsättning på den här boken som heter Du är pappa







Omslagsbild: ISBN 9789185015337, På smällen : från A till BebisPå smällen - Från A till bebis
Den här boken har jag tidigare recenserat här. En rolig och bra bok.








Ett barn blir till
Det här var den första boken vi köpte när jag blivit gravid. Köpte den därför att den har så otroligt vacka bilder. Har bläddrat otroligt mycket i den under graviditeten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0