Bokfemman vecka 48

En klurig Bokfemma den här veckan är det flera bokbloggare som tyckt. Även jag... Fantasy är en genre som jag nästan precis har upptäckt. Har därmed inte hunnit med att prova något annat än de allra vanligaste!

  • Sagan om Isfolket. Helt klart det bästa som jag läst inom fantasy, än så länge iaf! En slags släktkrönika skriven av norska Margit Sandemo som innehåller inte mindre än 47 böcker. Jag har hunnit till nr 11. Har inte läst någon på länge nu! Kanske är dags igen. Otroligt mysiga böcker med mycket kärlek och mystik!
     
  • Sagan om Ringen. Klassikerna av J.R.R Tolkien som alla faktiskt borde läsa. Hade väntat mig en tråkig och långsam läsupplevelse, men jag slukade alla tre på en gång!
     
  • Freja, Idun och Saga skrivna av Johanne Hildebrandt vill jag också slå ett slag för. Vet inte egentligen om det kallas ren fantasy, men jag har sorterat dem så i allafall.
     
  • Böckerna om Narnia av C.S Lewis. Är småmysiga böcker med en del mystik. Lättlästa. Var det första jag testade inom fantasy. Inte läst alla ännu.
     
  • Harry Potter får jag ju ta med också! Dessa böcker av J.K Rowling har ju tagit hela bokvärlden med storm. Jag har dock bara hunnit med första ännu, men ska absolut läsa fler av dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0