Babyfeber

134182-35

Kände att det var dags för lite lättsmält chick lit vid det här laget. Plockade fram Jane Green och hennes bok Babyfeber från bokhyllan. Jag gillar chick lit genren, men är inte särskilt beläst inom den. Det här är min första Jane Green.

I boken får vi träffa tre olika kvinnor. Det är Julia som gör nästan vad som helst för att bli gravid, det är Maeve som oturligt nog råkar bli gravid efter ett one night stand med en man som till råga på allt lever i ett samboförhållande och sist men inte minst är det Samantha som precis blivit mamma för första gången och som totalt går upp i sin mammaroll. Dessa tre kvinnor får varsitt avsnitt i boken och deras historier smälter till slut samman på ett skickligt sätt.

Gillar upplägget på boken. Tre olika sidor av graviditet och föräldraskap. Jag är dock inte beredd att ge den mer än 3 av 5 möjliga. Jag retar mig på vissa av karaktärerna och upplever dem overkligt naiva emellanåt. Men detta skrämmer mig inte från att läsa mer av Jane Green!

Jane Green har skrivit;
Ärligt talat
Min smala lycka
I valet och kvalet
Mellan raderna
Babyfeber
Trollbunden
Den andra kvinnan
I dina kläder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0