Allas vår Astrid Lindgren



Idag, 14 november, är det Astrid Lindgrens 100-årsdag.  Detta måste ju självklart uppmärksammas här i bloggen. Ingen har väl dock missat denna högtidsdag!!

Vilka är/var era favoriter bland Astrid Lindgrens sagor?

Jag älskade och älskar än idag Barnen i Bullerbyn och Vi på Saltkråkan. Framförallt filmerna har spelats både avigt och rätt under flera år av mitt liv. Självklart har man även tittat en hel del på Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga och Karlsson på taket.

Några kortfilmer som jag minns väldigt väl från min barndom är Gullpian, Hoppa högst, Inga rövare finns i skogen och Min allra käraste syster. Dessa har jag sett ett flertal gånger och de måste verkligen gjort intryck eftersom jag minns dem så väl än idag! Minns ni dessa?

Vill nu bara säga TACK TACK och ett stort GRATTIS till denna underbara sagotant!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0