Bokfemman vecka 24 och vecka 25

Nu har det stått stilla här på bloggen ett tag! Har hamnat i total läskoma. Kanske beror det på sommarvärmen och på att vi har så ofantligt mycket att göra i trädgården!

Men nu tar jag och bränner av två Bokfemmor på en gång! Börjar med vecka 24 där man skall lista sina fem bästa deckare! Ganska svårt tycker jag. Läser så väldigt mycket deckare så det blir svårt att välja...

  • Människa utan hund av Håkan Nesser fastnade jag för från första sidan så den måste jag ju i allafall ta med på listan!
  • Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson är än så länge den enda jag läst i triologin, men den var riktigt riktigt bra!!
  • Stum sitter Guden av Anna Jansson är också en mycket bra deckare! Hennes andra bok i serien står och väntar i hyllan.
  • Dan Browns ALLA böcker. Fast egentligen kanske de inte platsar i kategorin Deckare. Jag vet inte....?!
  • Isprinsessan av Camilla Läckberg är mycket bra!

I Bokfemman vecka 25 skall man lista de fem bästa böckerna man läst hitills i år. Kan väl berätta att jag i år hitills bara läst 16 böcker. Ganska dåligt resultat! Här kommer i allafall listan!

  • En komikers uppväxt av Jonas Gardell. Som jag sagt tidigare. Blev glatt överraskad!
  • JRR Toliens Sagan om Ringen trilogi.
  • Människa utan hund med Håkan Nesser återigen!
  • Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory
  • Ninas resa av Lena Einhorn

Kommentarer
Postat av: *malin*

Det är riktigt svårt att dra gränsen för vad som är deckare eller ej. Jag är nog väldigt "klassisk" i min deckartanke o tänker att deckare är mer brittisk och med polis och pussellösning osv. Men så snävt är det ju eg inte alls. I sommar ska jag iaf läsa Larsson o Läckberg, för de har jag inte läst ngt av alls...

2007-06-21 @ 07:54:51
URL: http://www.worldofmalin.blogspot.com
Postat av: Johanna/bokidioten

kul att se dig tillbaka igen - och med en ny layout! Om du klämt hela triologin i vår har du väl läst ganska mycket, eller hur?

2007-06-21 @ 21:39:40
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0