Utmanad

Jag hänger på utmaningen som både Petra, Bokhororna och Bokidioten har genomfört. Det är tidningen Expressen som tagit fram testet. De påstår att 1 av 3 ljuger om vad de har läst. Jag är helt ärlig och...... hmmmpppfff....resultatet......nåja...... Inget lysande resultat  av mig precis!!! =)

1. "Jack" av Ulf Lundell.
Helt ärligt har jag inte läst någonting som Lundell har skrivit!

2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg. Kan inte heller skryta med att ha läst Mobergs böcker. Men jag ska försöka göra det nu under året.

3. "Hemsöborna" av August Strindberg.
Har varit lite dåligt på klassikersidan för min del måste jag säga!

4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson. Tror att jag läste den här boken på gymnasiet en gång, men minns ingenting av vad den handlar om!!

5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson. Nähe, inte den heller nää...

6. Arn-böckerna av Jan Guillou. Har läst de två första i serien, men den tredje låter vänta på sig. Inga superböcker precis!

7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien. Håller på med triologin just nu faktiskt!

8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj. Nej

9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë. Nej

10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray. Nix

11. "1984" av George Orwell. Äsch, det här var för dåligt!!

12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens. Inte den här heller...

13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling. Harry Potter ska jag prova under året har jag lovat!!

14. "Jane Eyre" av Emily Brontë. Nope...

15. "Da Vinci koden" av Dan Brown.
Såklart att man läst den här.. Har väl nästan alla gjort!? Även sett filmen!

16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank. Nej, men vill läsa!

Resultat: 4/16

Kommentarer
Postat av: Bokidioten

Tänk vad många läsupplevelser du (potentiellt) har framför dig! (Och tråkia böcker behöver man faktiskt inte läsa ut, så det så!)

2007-01-27 @ 09:03:16
URL: http://bokidioten.blogg.se
Postat av: Camilla

HIhi, jag vet inte hur mycket jag litar på Expressens urval av klassiker, faktiskt :) Och jag håller med Bokidioten, se det som att du har många läsupplevelser tillgodo!

Ska bli kul att se vad du tycker om Månadens Bok-klubben, jag fastnade inte för en enda bok där, så jag ser fram emot att läsa dina "recensioner" :)

/Camilla

2007-01-27 @ 12:27:24
URL: http://camillasboklada.blogg.se/
Postat av: Tina

3,5/14 blev mitt resultat! Jag som ändå anser att jag haft några riktiga "klassiker-perioder" i mitt liv!

2007-01-28 @ 17:22:11
URL: http://tinaslaslust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0