Inför bokrean

Nu har även Bokia och Akademibokhandeln lagt ut sina reakataloger på hemsidorna. Hittade massor med gobitar som jag vill ha i Bokias katalog. Återkommer med fullständig inköpslista senare! Vi har inte Akademibokhandeln i närheten där jag bor, men det är kul att titta i latalogen ändå!

Förra året förhandsbeställde jag en del böcker från Bokia. Men det känns lite som att man missar tjusningen när man gör det. Man går ju liksom bara in och hämtar sin redan förbeställda kasse och betalar. Jag vill smyga omkring och bläddra och klämma på alla böcker.
Internetbokhandlarna brukar också ha bra erbjudanden under bokrean så det har blivit att man handlat en del där också. Brukar även slinka ner en och annan bok när man ändå är i ICA-butiken. Sen brukar mamma också bjuda på någon bok också! Går åt ett par hundralappar under rean varje år!

Hur brukar du göra? Förhandsbeställa eller inte? Vart brukar du handla? Hur mycket spenderar du ungefär?

15 dagar kvar!

Kommentarer
Postat av: Johan

Det är ju först när bokhandlarna börjar göra sig av med böcker de har två exemplar av och noll koll på för tjugo kronor styck som bokrean faktiskt blir riktigt intressant.

//JJ

2007-02-16 @ 00:28:47
URL: http://mansken.blogspot.com
Postat av: Hans Persson

I princip håller jag med Johan, men jag brukar i alla fall vara på plats på bokrean när den öppnar. På sistone har det inte varit öppning vid midnatt, och då har jag dock inte orkat upp till bokrea före jobbet, däremot.

Jag brukar försöka förbeställa det jag verkligen vill ha och sedan titta in någon gång i slutet av rean för att se vad som blir extra nedsatt på slutet.

2007-02-17 @ 14:47:27
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0