När livet stannar

134182-38

För en gångs skull har jag varit duktig och lånat en bok på biblioteket. Jag är där VÄLDIGT sällan, men har nu lovat mig själv att besöka det lite oftare istället för att köpa en massa böcker hela tiden som bara blir stående i bokhyllan efter att man läst dem en gång. Boken jag lånade var alltså När livet stannar som är en självbiografi av Malin Sävstam.

Malin skriver om livet efter Tsunamikatastrofen. Vi får följa hennes familj både under tiden före katastrofen och sedan under tiden efter. Malin förlorade sin make och två av sina tre barn. Boken är skriven i dagboksform och på ett väldigt personligt sätt skildrar hon katastrofen.  Man får även följa med under hennes resa tillbaka till Khao Lak.

Absolut en bok som jag rekomenderar att man läser. Lättläst bok med många tänkbara ord. Den får 4 av 5 möjliga! Det är svårt att sätta sig in i en sorg som familjen upplever. Men boken inger ett otroligt hopp.

>>Jag vet nu att man inte dör av sorg<<

Kommentarer
Postat av: Amoroso

En stark bok! Jag brukade också köpa alla mina böcker innan. Nu lånar jag dem alltid på bibblan innan, vill jag sedan ha dem köper jag dem. Bokhyllan är nu en enda skattkammare till skillnad från innan- jag lovar :-)

2007-12-28 @ 21:39:17
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0