Bokslut 2007

Då var det dags att sammanfatta bokåret som gått. Här nedan redovisas alla böcker jag läst under 2007.

Biografier

Einhorn Lena - Ninas resa

Gregory Julie - Mamma sa att jag var sjuk

Grünfeld Benny - Tonåring i Hitlers dödsläger

Lantz Annika - 9½ månad

Pålsson Berny - Vingklippt ängel

Rhinehart Luke - Tärningsspelaren

Sävstam Malin - När livet stannar


Deckare/Spänningsroman/Skräck

Cornwell Patricia - Den osynlige

Egeland Tom - Cirkelns ände

Lindqvist Ajvide John - Låt den rätte komma in

Läckberg Camilla - Stenhuggaren

Läckberg Camilla - Olycksfågeln

Nesser Håkan - Människa utan hund


Romaner/Chick lit

Alakoski Susanna - Svinalängorna

Gardell Jonas - En komikers uppväxt

Gardell Jonas - Ett ufo gör entré

Gardell Jonas - Jenny

Green Jane - Babyfeber

Janouch Katerina - Dotter önskas

Audur Jónsdóttir - Folket i källaren

Sveland Maria - Bitterfittan

Utvik Magnus - Anna, min älskade

Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga


Fantasy/Historisk roman

Hildebrandt Johanne - Saga från Valhalla

Rowling J.K - Harry Potter och de vises sten

Tolkien J.R.R - Sagan om ringen

Tolkien J.R.R - Sagan om de två tornen

Tolkien J.R.R - Sagan om konungens återkomst


Pjäser

Brecht Bertolt - Mor Courage och hennes barn

Brecht Bertolt - Den kaukasiska kritcirkeln

Shakespeare William - Stormen

Sofokles - Elektra

Sofokles - Kung Oidipus


Fakta

Söderlund Ann & Rosander Hannah - På smällen! Från A till bäbis

Summa : 34 stycken böcker




Årets mest lästa genrer

Ganska så överraskande visar det sig att jag faktiskt läst mest böcker i romangenren. Känns annars som att jag mest läser deckare och kriminalromaner.

Årets bästa
Svårt att utse faktiskt. Läst flera böcker som uppnått betyget 5 av 5 möjliga. Men jag måste nog ändå välja Jonas Gardells tre böcker om Juha som det bästa jag läst i år. Alla tre böckerna fick betyget 5 av 5 möjliga, men En komikers uppväxt var nog ändå den som satte djupast spår.

Årets sämsta
Här platsar Folket i källaren, eller Vingklippt ängel. Absolut inget jag kommer läsa igen eller rekomendera någon annan att läsa!

Årets mest överraskande
Helt klart Sagan om Ringen, alla tre böckerna. Köpte de mest bara för att jag kom över de i pocket billigt. Men jag blev så otroligt fast när jag läste dem. Otroligt bra böcker. LÄS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0