Bokfemman vecka 49

Den här veckan är temat för Bokfemman lite annorlunda! Fram för fler sådana teman! Kul!

Välj fem böcker som du associerar med ordet mamma!

  • Boken Från A till Bäbis som är skriven av Hannah Rosander och Ann Söderlund. Eftersom jag själv snart ska bli mamma är det här en bok som jag absolut måste ha med i listan!
  • Böckerna om Saltön som är skriven av Viveca Lärn. Förknippar dessa böcker med min egen älskade mamma. Favoritförfattare nummer ett enligt henne.
  • Dotter önskas av Katerina Janouch. En bok som verkligen handlar om moderskapet och önskan över att föda just en dotter.
  • Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory. Även den en bok som handlar om moderskapet.
  • Sista bok ut i veckans bokfemma får bli Babyfeber av Jane Green som jag nyss läste ut. Här får vi möta tre olika mammor i tre olika situationer.

Som synes blev listan lite annrlunda den här veckan. Ordet mamma kan man ju associera till på så många olika sätt.

Här, här och här hittar du fler roliga mammabokfemmor!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0