Freja - Sagan om Valhalla

134182-4

Jag var sugen på lite historik och och har nu precis läst ut Freja, första boken i serien Sagan om Valhalla. Triologin är skriven av Johanne Hildebrandt. Första boken jag läser av denna författare, men jag är helnöjd. Kommer absolut läsa de två återstående delarna i triologin. Köpte alla tre på bokrean förra året.

Kriget närmar sig Vanaheim. Gårdar bränns och plundras av asar som trängt in i landet österifrån. Prästinnan Freja reser till fienden i ett sista försök att mäkla fred. Men mötet med hövdingasonen Tor förändrar allt. För en mer förbjuden kärlek har aldrig funnits.

Som sagt gillade jag den här boken jättemycket! Spänning, kärlek och lite fantasy på samma gång. Berättelsen utspelar sig alltså under bronsåldern. Man får bla stifta bekantskap med Freja (förstås), Tor, Oden och Loke. Som så många andra som recenserat den här boken reagerar jag ibland på det grova och vulgära språket som förekommer emellanåt. Men man vänjer sig under bokens gång. Den får 4 av 5 möjliga!

Johanne Hildebrandt har gett ut följande;
Blackout (2001)
Freja - Sagan om Valhalla (2002)
Idun - Sagan om Valhalla (2003)
Saga från Valhalla (2004)
Fördömd (2006)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0