Bokbussen nr 5

Klasskillnader var ämnet i kvällens Bokbussen. En hel del intressant faktiskt.

Jag gillar självbiografier och idag blev jag tipsad om två nya böcker som jag absolut vill läsa. Nämligen Pia Degemarks Gud räknar alla kvinnors tårar. En mycket utlämnande skildring av hennes liv från överklassflicka till hemlös missbrukare. Ganska ovanligt att man gör den sortens klassresa va!?

En annan självbiografi som verkar intressant ärr Yvonne Domeijs bok Trasdocka. Handlar om hennes tragiska barndom med sexuella övergrepp och senare hemlöshet.

Båda dessa böcker verkar klart läsvärda!

En annan bok som det tipsas om i programmet är Arne Dahls nionde spänningsroman om A-gruppen. Efterskalv heter den och här har terrorismen kommit till Sverige, när ett tunnelbanetåg sprängs och människor dör. Verkar vara en intressant historia...

Kommentarer
Postat av: Yvonne Domeij

Tack för att du nämnde min bok! Den har just kommit i pocket nu och även som ljudbok (de tre delarna är intalade av Noomi Rapace, Bruno Årfors och mig). Jag har nyss intervjuats av Utredningen om vanvård i den sociala barnavården , 2006:05, hos Socialstyrelsen och efter det erbjöds jag åtta terapisamtal för att bearbeta minnena av de sexuella övergrepp barnavårdsnämndens socialläkare utsatte mig för! Det var Socialstyrelsen som gav honom dispens i 25 år att jobba som läkare fast han inte hade läkarexamen.. Mvh YD

2007-10-22 @ 14:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0