Pelargoner

Har fastnat för Pelargoner plötsligt! Tycker de är väldigt vackra och spännande. Finns ju så otroligt många arter och färger. Jag är väldigt förtjust i vita blommor överhuvudtaget så självklart är vita pelargoner den absoluta favoriten!

Pelargoner vinter

De här tre krukorna har fått komma in på den inglasade altanen nu för att klara den första eventuella frostnatten. Någon pelargonkunnig som kan berätta vad det är för sorter!? Här kommer närbilder...

Rosa pelargon

Vit pelargon

De ser ju i stort sett likadana ut så det kanske är samma sort med bara olika färger!?

En dag i höstas kom två tjejer och ville sälja jultidningar här hos oss och eftersom jag har svårt för att säga nej så.... ja, det blev helt enkelt en bok om pelargoner. 100 pelargoner och hur du sköter dem heter den och är skriven av Susanna Rosén, om någon skulle vara intresserad! Väntar med spänning på den!

Omslagsbild 

Har även tagit en annan pelargon för övervintring. Har inte en aning om vad det heller är för sort. Men efter mycket googlande så har jag kommit fram till att det förmodligen är en slags doftpelargon. Blomman ser väldigt annorlunda ut med sina fem kronblad. Doftpelargoner ska tydligen dofta, men jag vet inte om jag tycker den doftar mer än någon av dem andra...

Doftpelargonen

Kommentarer
Postat av: Yourgossipgirls

Great web site! I love the content, pics and hard work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback